Nový bezpečnostní dispečink se bude v režimu 24/7 na telefonních číslech 2111 / 725 909 830 věnovat prevenci, monitorování výjimečných situací a zajišťování rychlé reakce na krizové události.
Společně můžeme zajistit bezpečné prostředí pro pacienty i personál. Zodpovědné chování a pečlivost všech zaměstnanců hrají klíčovou roli v prevenci bezpečnostních incidentů a ochraně našich pacientů i kolegů. Věříme, že praktické rady pomohou v případě nečekaných situací, usnadní rozhodování a zachování klidu v náročných momentech.
1. Osoba bez průkazu zaměstnance
Pokud narazíte na osobu pohybující se na pracovišti bez viditelné karty zaměstnance nebo doprovodu, zdvořile ji požádejte o identifikaci. Pokud její odpovědi nesedí nebo se chová podezřele, ihned kontaktujte bezpečnostní dispečink.
2. Požadavek na klíče nebo přístup
Nikdy neposkytujte klíče ani přístupové karty osobám, které se neprokážou zaměstnaneckou kartou. Ztrátu nebo odcizení klíčů či přístupových čipů ihned nahlaste svému nadřízenému.
3. Žádost o informace o pacientech
Jakékoliv požadavky na informace o pacientech řešte výhradně v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů a interními směrnicemi.
4. Ostražitost při práci se zdravotnickými odpady
Dbejte na správné třídění a likvidaci nebezpečného odpadu, abyste předešli riziku infekce nebo kontaminace.
5. Pohyb v zakázaných prostorech
Citlivé oblasti, jako jsou operační sály, serverovny nebo sklady léčiv, jsou přístupné pouze pověřeným osobám. Jakýkoli neoprávněný pohyb okamžitě hlaste svému nadřízenému.
6. Incident s agresivním návštěvníkem
Pokud se návštěvník chová agresivně, neeskalujte situaci a ihned kontaktujte bezpečnostní dispečink. Pokuste se zajistit bezpečnost svou a svého okolí.
7. Falešné doklady nebo průkazy
V případě podezření na použití falešného průkazu zaměstnance nebo osobních dokladů neprodleně informujte bezpečnostní dispečink.
8. Nouzové situace
Při krizových událostech, jako je požár, únik nebezpečných látek nebo potřeba evakuace, se řiďte platnými bezpečnostními postupy a instrukcemi bezpečnostního dispečinku či zasahujících složek IZS.
9. Výhružný dopis nebo nález podezřelého předmětu
V případě obdržení výhružného dopisu nebo nálezu podezřelého předmětu jako odložená taška, zavazadlo aj. nepodceňujte situaci a informujte bezpečnostní dispečink.
10. Odpovědnost a spolupráce
Každý zaměstnanec je odpovědný za bezpečnost na pracovišti. Pokud zaznamenáte jakýkoliv incident, spolupracujte s bezpečnostním dispečinkem a kolegy při jeho řešení.
Děkujeme za vaši spolupráci při zajištění bezpečnosti naší nemocnice a v roce 2025 přeji všem pevné zdraví, spokojenost a pocit bezpečí v práci i osobním životě.
Mgr. Libor Strkáč