Oddělení PR a marketingu: Jen do VFNews napíšeme přes 200 článků ročně

Pořádání tiskových konferencí, psaní tiskových zpráv, správa sociálních sítí, organizování garden party pro zaměstnance nebo vydávání interního zpravodaje s více než 200 články ročně jsou jen špičkou ledovce a „bonbónky“, kterým se věnuje PR oddělení naší nemocnice. Dílem Oddělení marketingu je zase vše od značení klinik, přes navigace ve Fakultní poliklinice, polepy na sanitách a autech vozového parku VFN, plakáty, bannery, edukační brožury, pozvánky na akce, nabídkové letáky pro lékárnu, výroční zprávy až po animace, které ve smyčkách běží na obrazovkách v čekárnách ambulancí.

Co zahrnuje práce Odboru PR a marketingu? Podívejte se na video!

Víte, že v průměru ročně zpracujeme kolem 8 tisíc článků v rámci monitoringu, zajistíme kolem 500 odpovědí odborníků novinářům, zveřejníme asi stovku aktualit, událostí a dalších informací na webu, projdeme 7 a půl tisíce dotazů na obecném e-mailu VFN, zveřejníme víc než 200 příspěvků na sociálních sítích, napíšeme desítky tiskových zpráv, natočíme desítky videí, nafotíme stovky snímků a uspořádáme řadu tiskových konferencí?

Denně měníme plány
Můžeme si dělat plány, seznamy úkolů, ale obvykle kolem deváté, desáté dopoledne vezmou za své a celý tým řeší aktuální výzvy, které se objevují zcela nečekaně. Aktuality na intranet, dotazy novinářů, návštěvy televizních štábů, Facebook, Instagram, LinkedIN, Twitter, webové stránky VFN, úprava nástěnek nebo třeba focení opravy kliniky či psaní aktuální tiskové zprávy o výpadku elektrické energie, nedostatku krve či připravenosti naší nemocnice na nenadálé situace. Naprostá většina článků a reportáží, které o naší nemocnici a jejich zaměstnancích čtete nebo vidíte v televizi, vznikla naší koordinací lékařů a novinářů.

Činnosti pro radost
Pořádání akcí pro zaměstnance patří k našim oblíbeným. Mezinárodní den sester, poděkování dobrovolným dárcům krve, Garden party a řada dalších nás vytrhnou z kancelářské agendy. Zařídit musíme úplně všechno od postavení stanu, vaření kávy, koupení i nafouknutí balónků, zajištění cateringu, technického zabezpečení akce až po úklid. Samozřejmě to má svá velká pozitiva, například zodpovědná ochutnávka prosecca, abychom vám vybrali to nejlepší, vymýšlení kapel a doprovodného programu, který pobaví každého. Mimochodem, tušíte, že hlavní účinkující na garden party musíme objednávat až s ročním předstihem, abychom se vešli do jejich nabitého programu?

Od představy až po tisková data
Pomyslnou biblí Oddělení marketingu je Brand Book, který jasně definuje vizuální identitu firmy a správné použití loga. Hlavním úkolem pak je jednotná prezentace nemocnice navenek, aby na každém z materiálů, které klinikám, ústavům, ale i ostatním pracovištím nemocnice graficky zpracováváme, bylo okamžitě patrné, že patří VFN. Tvoříme grafické návrhy veškerých edukativních materiálů pro pacienty i lékaře, plakáty, letáky, bannery na webové stránky nebo konference, atypické formáty plakátů pro zahraniční kongresy, roll-upy, pozvánky na akce klinik, polepy na stánky na veletrhy, billboardy nebo návrhy potisků na trička. Spousta materiálu se už dělá pouze v on-line podobě, to je další velký objem naší práce, stejně jako náborové inzeráty šité na míru přímo klinikám. Vyrábíme editovatelná PDF s jasnými standardy – potvrzení o účasti v kurzech, certifikáty pro odbor vzdělávání a některá pracoviště nemocnice. Více napoví naše portfolio: vfn marketing – co nabízíme (myportfolio.com)

Práci Odboru PR a marketingu představila Mgr. Marie Heřmánková, MHA.