Odběrové centrum VFN: Zlepšení komfortu a péče

Odběrové centrum na Fakultní poliklinice každý den obslouží 600 až 900 pacientů, což na pracoviště klade vysoké nároky na organizaci a komfort čekajících pacientů. Na plně vytíženém provozu proběhlo několik zásadních změn vedoucích k celkovému zlepšení péče, ale i k usnadnění práce našich zaměstnanců.

V prostoru odběrového centra se v minulosti často tvořily dlouhé fronty, které byly pro pacienty nepříjemné, zvláště kolem čekárny, kde je častým problémem průvan a zima.

„Proto jsme se rozhodli pro několik zásadních změn. Nainstalovali jsme nový vyvolávací systém k recepci, který vhodně doplňuje ten stávající k odběrům krve. Díky němu nemusejí stát pacienti frontu a mohou se při případném čekání v klidu posadit. Přidali jsme také více míst k sezení a prostor zateplili instalací infralamp. Ty zajistí větší pohodlí i během nejchladnějších dní,“ vysvětluje Mgr. Dita Svobodová, náměstkyně pro nelékařská zdravotnická povolání VFN.  

Aby bylo možné zvládnout vysoký počet pacientů a zajistit plynulý chod, došlo také k personálnímu rozšíření recepce i samotného odběrového centra. „S velkým nasazením zde vypomáhají zaměstnanci napříč celou nemocnicí, kterým patří velké poděkování za jejich ochotu,“ doplňuje Mgr. Dita Svobodová.

S ohledem na specifické potřeby onkologických a hematoonkologických pacientů se ve Fakultní poliklinice VFN v březnu zároveň chystá otevření nového odběrového centra ve třetím patře bloku C1. „Díky tomu budeme moci zmíněným pacientům nabídnout ještě vyšší úroveň péče v samostatném, klidném prostředí. Navíc všechny změny doplníme o nové orientační cedule, které pacientům usnadní navigaci v prostorách nemocnice. Děkujeme za vaši trpělivost a pochopení během zavádění novinek,“ uzavírá Mgr. Dita Svobodová.