Rád bych si udržel lidi, kteří předají své zkušenosti a fígle mladším

O novém vozovém parku, o parkování, ale i o tom, co náměstka pro techniku a provoz nejvíc pálí, jsme si povídali s Jiřím Palou. 

Úspěšně byl otestován Ford Transit, který by měl posílit vozový park naší nemocnice. Kolik nových aut plánujete nakoupit, v jakém časovém horizontu? 

Ano, slovo úspěšně přesně vystihuje roli Plug-in Hybridu v provozu VFN. Vzhledem k mým dlouholetým dobrým vztahům se zástupci společnosti Ford AMB Praha jsem získal další možnost využití tohoto vozidla a od 1. 9. můžeme opět Plug-in hybrid na 14 dní využívat pro potřeby nemocnice. S Ing. Holmanovou, vedoucí oddělení evropských grantů, se pokusíme využít možnosti získat dotace na pořízení právě tohoto vozidla. Navíc jsem v jednání se společností Veolia Komodity a.s., která nám do všech areálů VFN dodává elektrickou energii. Tím se přímo nabízí jejich aktivní zapojení do celého „mini“ projektu. Společnost Veolia Komodity a.s. by měla na pořízení Plug-in hybridu přispět finanční částkou nebo vybudovat tzv. WallBox. Jednání jsou zatím v počátcích. Pokud by se nám to společnými silami povedlo, byl by to první krok k obměně vozového parku nemocnice.  

S pořizováním vozidel jsme ale již začali: 26. srpna jsme převzali „novou“ Multikáru typ 25, která výrazně pomůže oddělení údržby pana Rašína zvládat úklid všech našich areálů. Multikára byla pořízena v plné technické výbavě, umožňující bezstarostný letní i zimní provoz (radlice, sypač, postřikovač, 3stranný sklápěč). Plánuji v průběhu 5 let zcela obnovit vozový park VFN (sanitní vozidla, hospodářská vozidla). Tak nám držte palce😊! 

Plánujete v rámci svého úseku v nejbližší době další změny, které byste chtěl zaměstnancům nemocnice přiblížit? 

Změn samozřejmě plánuji spoustu, ale vše má svůj čas😊. S menšími změnami jsem již započal a pokud bych mohl ty 3 měsíce od mého jmenování bilancovat, tak si tvrdím říct, že zatím jsou udělané změny úspěšné, ale jak říkám, vše má svůj čas. 

Asi největší a nejdiskutovanější změna proběhne na podzim, kdy máme v plánu zcela změnit parkovací režimy ve všech areálech VFN. Celý systém se zatím připravuje, takže detaily sdělit bohužel nemůžu, ale myslím si, že to bude velké téma podzimu ve VFN. 

Co váš úsek v současné době nejvíc pálí?  

Největší bolístku v rámci TPÚ vidím v nedostatku kvalifikovaných technických zaměstnanců.   

V současné době se snažíme stabilizovat a případně doplnit počty zaměstnanců na technických pozicích (elektrikáři, zedníci, malíři, instalatéři), kde vidím obrovský problém, který přede mnou bývalí náměstci moc neřešili a mám pocit, že si říkali „NĚJAK TO DOPADNE“! 

Spousta zaměstnanců je již v důchodovém věku anebo odpočítávají týdny, kdy budou moci do důchodu odejít. Bohužel či možná bohudík tato nemocnice s těmito zaměstnanci roste i padá zároveň. Jsou to pracovníci velice zkušení, a hlavně vědí, kam sáhnout, za kým zajít, když nějaký problém nastane. Prostě si umí poradit. Byl bych velice rád, kdyby se mi povedlo zasloužilé technické pracovníky udržet co nejdéle, aby mohli své zkušenosti a fígle předat těm mladším.