Kompletní prezentace naší nemocnice směrem k veřejnosti i zaměstnancům. Tak lze co nejstručněji charakterizovat práci Odboru PR a marketingu. Nejen komunikace s médii a veřejností, pořádání tiskových konferencí a vydávání tiskových zpráv, ale také správa webové stránky nemocnice a sociálních sítí patří k naší každodenní práci. Podílíme se na publikování aktualit na intranetu a vše důležité pro vás dokumentujeme ve VFNews.
Zde můžete zhlédnout video představující naši práci za uplynulý rok:
Pracujeme na mediálním obrazu nemocnice
Celkem 8 167 mediálních výstupů máme na kontě od loňského dubna do dubna letošního roku. Četnost výstupů se samozřejmě odvíjí od charakteru událostí, které se odehrávají nejen ve sféře zdravotnictví, ale i v celé zemi. Příkladem je třeba rekordní počet výstupů za rok 2020, který nastal v době pandemie covidu. V naší nemocnici jsme měli často pacienty v nejtěžších stavech, což se odrazilo ve vysokém počtu reportáží a článků. Udržování zájmu médií o VFN v co nejlepším smyslu slova patří k naší každodenní práci. Redakcím nabízíme zajímavá témata a dokážeme v maximální míře zprostředkovat vyjádření našich odborníků. Moc vám všem proto chceme poděkovat za součinnost a spolupráci s naším úsekem!
Obstojíme ve srovnání s ostatními fakultními nemocnicemi
Naši práci hodnotíme i v porovnání s počtem mediálních výstupů ostatních fakultních nemocnic. Vzhledem k počtu oddělení a pracovníků je pro nás nejvíce relevantní porovnání s FN Motol. V uvedeném období duben 2023 až duben 2024 zde docílili 5 783 mediálních výstupů, takže našich 8 167 výstupů považujeme za oprávněný úspěch. Roli vždy samozřejmě hraje význam a dopad událostí, které jsou s nemocnicí aktuálně propojeny. Dokladem toho je například extrémní skok výstupů v ÚVN v roce 2021, kdy zde byl hospitalizován prezident Miloš Zeman. Četnost výstupů také ovlivňuje nákup prostoru v různých médiích, to ale není náš případ, placený nákup prostoru totiž nevyužíváme.
O čem se nejvíce psalo a natáčelo
Každý měsíc monitorujeme vše, co se o nemocnici píše a vysílá. Běžně se v médiích objevuje více než sto výstupů měsíčně, ve kterých se veřejnost dozví něco nového o nemocnici a o práci našich odborníků. Publikované materiály mají průměrný dosah čtenosti či shlédnutí dva miliony lidí! Vítanými tématy pro média jsou novinky z nemocnice, kdy se čtenáři a diváci dozvědí o nových pracovištích a metodách, nebo aktuální reakce na zdravotní stav populace. Do popředí se tak za uplynulé období dostala témata týkající se psychického strádání dětí a mladistvých, ale také dospělých, rizika předávkování léky i drogami, nárůst onkologických onemocnění a další aktuální jevy. Ředitel naší nemocnice, profesor David Feltl, poskytl několik zásadních rozhovorů týkajících se přeměny fungování zdravotnického systému a personální problematiky.
Oslovujeme přes sociální sítě
Co rozhodně nepodceňujeme, je síla sociálních sítí. I jejich prostřednictvím dáváme o sobě vědět a počet našich sledujících stále narůstá. Čelní místa v dosahu příspěvků obsazují videa z naší vlastní tvorby. Rekord drží video natočené s pacientkou s Parkinsonovou nemocí, které byla implantována na nové místo v mozku stimulační elektroda, aby ji zbavila silného třesu pravé ruky. Na druhém místě v dosahu publikovaných příspěvků na Facebooku bylo využití umělé inteligence v léčbě rakoviny plic. Velkou pozornost také přitahují sdílená videa, která umožňují sledovat vystoupení našich odborníků v masových médiích, hlavně v televizních reportážích, ve zpravodajství a v diskusních pořadech.
Marketingová podpora jednotlivých pracovišť
K naší agendě patří rovněž marketingová podpora klinik, oddělení a dalších pracovišť. Postupně můžete registrovat nová značení klinik, navigace ve Fakultní poliklinice, zařizujeme a vyrábíme polepy na sanity a auta vozového parku VFN. Harmonogram prací vždy postupuje podle naléhavosti potřeb, finančních a kapacitních možností. V našem grafickém oddělení vznikají plakáty, bannery, edukační brožury, pozvánky na akce, nabídkové letáky pro lékárnu a výroční zprávy. Také animace, které ve smyčkách běží na obrazovkách v čekárnách ambulancí, jsou naší prací. V neposlední řadě spolupracujeme s HR oddělením na náboru nových zaměstnanců a připravujeme pro ně propagační materiály.
Těší nás, pokud se o dění v nemocnici aktivně zajímáte, a rádi pracujeme s podněty, které díky vám získáváme.
Mgr. Marie Heřmánková, MHA, vedoucí Odboru PR a marketingu