Rekordní výtěžek z charitativního jarmarku! Celkem 281 tisíc na canisterapeutické služby pro naše pacienty

Letošní charitativní jarmark, uspořádaný Centrem dobrovolných aktivit VFN, byl velmi úspěšný.  Za čtyři prodejní dny se podařilo získat celkem 281 tisíc korun a je to rekord! Tato částka bude použita na úhradu canisterapeutických služeb pro naše dětské i dospělé pacienty na devíti klinikách.

Jarmark se uskutečnil ve dnech 6. až 9. listopadu znovu v OC Westfield Chodov. Akce opět vyžadovala důkladnou přípravu a zapojení mnoha lidí, mezi nimiž jsou již „srdcaři“, kteří byli i u předchozích ročníků. Jak ji hodnotí koordinátorka Centra dobrovolných aktivit VFN Ilona Kyršová?

Chci poděkovat všem, kteří při této akci pomáhali. Bylo vás hodně, určitě stovky, takže se předem omlouvám, jestli někoho opomenu, což by mě mrzelo. Samotné prodejní dny jsou jen čtyři, ale celkem tato akce zabere více než pět týdnů. Nejdůležitější jsou tři věci: sbírka, prostory pro uskladnění a doprava. Proto bych chtěla poděkovat všem zaměstnancům, kteří se do sbírky zapojili a přinesli nám oblečení do LABA či Na Bojiště. Samozřejmě také děkuji za sbírku ošacení a doplňků zaměstnancům úřadu Městské části Praha 2 a podpoře Magistrátu hl. m. Prahy v zastoupení náměstkyně primátora hl. m. Prahy pro oblast sociálních věcí, bydlení a zdravotnictví Ing. Alexandry Udženiji. Velký dík patří náměstkyni pro nelékařskou péči Mgr. Ditě Svobodové, Ph.D., MHA, která je garantkou dobrovolnického programu a jarmark pravidelně navštěvuje.

Díky patří i dalším
Bez koho bychom se dále neobešli? Je to Odbor krizové připravenosti, který nám poskytl čisté a suché prostory pro uskladnění nasbíraných věcí. Poděkování si zaslouží všichni ochotní lidé, kteří, i když třeba zrovna šli náhodou okolo, pomáhali mi každý den odnášet pytle s oblečením z vrátnice Na Bojišti do třetího patra. Také děkuji panu Františku Forstovi a jeho zaměstnancům, že nám umožnili skladovat věci na sbírku ve skladu LABO po dobu několika týdnů.

Velmi důležitou věcí je doprava. Pytle s oblečením nakládáme již den předem, než se odvezou do obchodního centra. Při tom mi pomáhalo Na Bojišti několik zaměstnanců Odboru krizové připravenosti a samozřejmě pan řidič se závozníkem. Velké nákladní auto bylo úplně plné až ke dveřím, neuvěřitelné! Proto bych chtěla moc poděkovat oddělení dopravy, panu Jiřímu Rašplovi, řidiči Martinovi Trnkovi a panu závozníkovi, protože bez nich bychom nemohli prodávat. Dva dny vždy brzy ráno přijeli na Chodov a dopravili plná auta oblečení, pomáhali nám s převozem do obchodu a pro zbytek neprodaného zboží si přijeli ve 20:00 hodin v neděli večer.

Speciální poděkování ještě patří PR oddělení, které náš projekt velmi podporuje a zajistilo nám propagaci jarmarku uvnitř VFN i mimo, pomohlo s organizací jarmarku i jeho průběhem, zapůjčilo nám kolo štěstí, poskytlo drobné dárky pro zákazníky a krásné knihy od TNM Print, s.r.o. Děkujeme!

Nahlédnutí do kuchyně jarmarku
Co se děje na Chodově v obchodě, než začnou prodejní dny? Již měsíc předtím se připravoval obchod, aby tam bylo dost nábytku, ramínek, tašek na prodej, funkční světla a zázemí. Tři dny před prodejem zboží třídíme, letos se nám toho opravdu sešlo hodně. Kromě zaměstnanců VFN, Městské části Praha 2 a Magistrátu hl. m. Prahy nám přispěly ještě tři firmy, škola, další dobrovolníci a jejich známí a příbuzní. Oblečení, o kterém jsme již věděli, že neprodáme a bohužel se nevejde do obchodu, jsme věnovali do Oděvní banky, Šatníku Praha a Červenému kříži. Také jsem měla radost, že jsme mohli letos poskytnout nějaké pánské bundy a boty, o které nás požádaly sociální pracovnice z VFN.

Prodejní dny, to už je jenom vlastně taková zábava. Vše je připraveno, naaranžováno společně s paní aranžérkou z firmy Seven Promotion, a pak už se všichni usmívají na zákazníky. Zní to velmi jednoduše, ale není to tak. Bez 28 dobrovolníků, kteří celý týden pomáhali, bych to nezvládla. Vždycky před prodejními dny mám obavu, kdo mi zavolá, že je nemocný, a já budu prosit a shánět náhradu. Máme skvělé dobrovolníky, někteří si dokonce vzali dovolenou, aby mohli prodávat ve čtvrtek či v pátek. Dobrovolníci před obchodem lákali kolemjdoucí, aby zavítali dovnitř, jiní rovnali zboží, pomáhali zákazníkům s výběrem a informovali je o našem projektu. Další dobrovolníci roznášeli v obchodním centru malé kartičky s upoutávkou na náš obchůdek. Mým úkolem bylo většinou stát za pokladnou, odnášet odpadky, obstarat jídlo a pití a řešit technické a organizační věci.

Velkým lákadlem jsou pejsci a kolo štěstí
Každé odpoledne za námi přišli canisterapeuti se svými pejsky a střídali se po třech hodinách. To bylo samozřejmě největší lákadlo pro kolemjdoucí zákazníky. Také kolo štěstí, které jsme měli před obchodem, se velmi líbilo. Zákazník, který si u nás nakoupil, si mohl zatočil a vyhrál nějakou drobnost jako poděkování za nákup.

Protože jsme byli letos ve Westfieldu Chodov již počtvrté, vedení obchodního centra nám velmi vycházelo vstříc a podporovalo nás. Rovněž prodavači v jiných obchodech nás již znali, chodili k nám i nakupovat a někteří nabízeli spolupráci, protože se jim náš projekt líbí. Mohla bych teď psát o spoustě dojemných situací a rozhovorů, kterých jsem byla každý den svědkem v našem obchodě.  Odnáším si z jarmarku jen samá pozitiva, nezažila jsem žádnou negativní situaci. Jen dolehla trochu ta únava, když od pondělí do neděle stojíte 12 hodin 🙂.